Pro-Tec Carbon X K1 Cleaning Foam (čistiaca pena) je špeciálne vyvinutý vysoko výkonný čistiaci komponent na uvoľnenie prevádzkových usadenín v celom spaľovacom priestore motora. Prípravok odstraňuje zvyšky koksovania v oblasti hlavy valcov, najmä na ventiloch, korune piestu, hornej plôške a v oblasti prvého piestneho krúžku. Čistí aj sedlá sacích a výfukových ventilov (ak sú otvorené). Spoľahlivo sa odstránia aj zvyšky v EGR ventile, turbodúchadle a sacom trakte (nasávacie potrubie k sacím ventilom). Carbon X nenapáda tesnenia a je kompatibilný so všetkými komponentmi motora.
Rozsah použitia
Benzinové a dieselové motory
Návod na použitie
Spaľovacia komora: Demontujte zapaľovaciu sviečku alebo vstrekovaciu trysku a cez vzniknutý otvor vložte sondu do spaľovacej komory. Potom nastriekajte K1. Produkt expanduje a expanduje do vstupných a výstupných kanálov (ak sú otvorené). Hneď ako z prístupového otvoru vytečie pena, prestaňte striekať a nechajte pôsobiť cca 15-20 minút. Aby ste sa vyhli predávkovaniu K1, odporúčame striekať čistiacu penu maximálne 5 sekúnd. na spaľovaciu komoru.
Po použití K1 zasuňte sondu K2 cez rovnaký prístupový otvor, K2 hojne nastriekajte a nechajte pôsobiť, kým sa čistič nerozpustí (cca 4-5 minút). V prípade potreby nastriekajte niekoľkokrát. Výslednú emulziu odsajte pomocou extraktora Carbon X (položka č. 34142). Ak je veľmi znečistený, postup zopakujte.
Po dokončení procesu čistenia a pred vložením demontovaných komponentov (zapaľovacie sviečky alebo vstrekovacia tryska) je potrebné motor 2-3 krát prevrátiť na cca 10 sekúnd pomocou PRÁZDNÉHO štartéra, aby sa odstránili všetky zvyšky. Otvory (zapaľovacia sviečka alebo vstrekovacia tryska) odporúčame zakryť čistiacim papierom, ktorý nasaje zvyšné množstvá a zabráni znečisteniu motorového priestoru.
Na kontrolu čistiaceho účinku možno použiť existujúcu alebo voliteľne dostupnú endoskopovú kameru (položka č. 34141).
Pre optimálny výsledok čistenia odporúčame dodatočné čistenie sacieho traktu (Triple X Plus - položka č. P2241), aby sa odstránili všetky zvyšné nečistoty.
EGR, turbodúchadlo a sací trakt:
Aplikáciu je možné vykonať v zloženom aj rozloženom stave. To závisí od dostupnosti.
Odstráňte prívodné a výstupné vedenie z ventilu EGR alebo turbodúchadla alebo otvorte sací trakt medzi skrinkou vzduchového filtra a škrtiacou klapkou. Nastriekajte čistiaci prostriedok K1 do všetkých miestností. Hneď ako pena vyjde zo všetkých prístupových otvorov, prestaňte striekať a nechajte pôsobiť cca 15-20 minút.
Potom rozpustite čistiacu penu pomocou K2. Za týmto účelom niekoľkokrát prepláchnite EGR ventil, turbodúchadlo alebo sacie potrubie komponentom K2.
Po zložení dielov je potrebná skúšobná jazda v trvaní najmenej 20 minút.
Poznámky:
Toto je vysoko profesionálna aplikácia, ktorá si vyžaduje hlboké technické znalosti!
Vo všeobecnosti odporúčame použiť v rozloženom stave! Na čistenie sacieho traktu je potrebné, aby bol škrtiaci ventil otvorený. Potom je potrebné vyčistiť spaľovaciu komoru! Po použití je potrebné skontrolovať vedenie na zvyšky produktu a v prípade potreby vyčistiť!
Spotreba
500 ml pre 4-8 valcov (v závislosti od zdvihového objemu) alebo 2-4 EGR ventily, turbodúchadlá alebo sacie trakty
Doba vystavenia
15-20 minút |
|