Motul 8100 Eco-lite 0W-16 je 100% syntetický motorový olej "Fuel economy" špeciálne navrhnutý pre najnovšie benzínové motory, preplňované alebo s prirodzeným nasávaním, s priamym alebo nepriamym vstrekovaním, určený na použitie oleja SAE 0W-16 s veľmi nízkym trením a veľmi nízkou viskozitou HTHS (High Temperature High Shear) ( ≥ 2,3 mPa.s).
Vhodné pre moderné benzínové motory vyžadujúce viskozitný stupeň 16 a mazivo na úsporu paliva (normy API SP-RC, API SP a/alebo ILSAC GF-6b). Špeciálne odporúčané pre všetky nové benzínové motory vyžadujúce tieto špecifikácie: HONDA, LEXUS, SUZUKI, TOYOTA...
Vhodný ku katalyzátoru. Tento typ oleja môže byť nevhodný na použitie v niektorých motoroch. V prípade pochybností si pozrite návod na obsluhu.
Štandard API SP je plne spätne kompatibilný s požiadavkami API SN a všetkými predchádzajúcimi štandardmi API. Špecifikácia API SP-RC „Resource Conserving“ je ešte náročnejšia na požiadavky na úsporu energie. Mazivá API SP poskytujú vynikajúcu odolnosť proti oxidácii, lepšiu ochranu proti usadzovaniu, lepšiu čistotu motora, ochranu proti opotrebeniu a zvýšený výkon paliva pri nízkych teplotách Úspora hospodárnosti počas celej životnosti oleja. Okrem toho, že je spätne kompatibilný v porovnaní s API SN a API SN Plus, štandard API SP poskytuje vyšší výkon a najmä pridáva väčšiu ochranu proti fenoménu LSPI pre downsized preplňované benzínové motory s priamym vstrekovaním.
Na základe špecifikácie API SP je norma ILSAC GF-6b pre mazivá viskozitného stupňa 16 ešte prísnejšia, najmä pokiaľ ide o výhody spotreby paliva. Požiadavky na nízku viskozitu maziva „Fuel Economy“, ale aj predĺžené intervaly výmeny, čisté piesty/krúžky, kompatibilita tesnení a znížený obsah fosforu pre kompatibilitu systémov dodatočnej úpravy sú vylepšené. Špecifikácia ILSAC GF-6b tiež zaisťuje dokonalú ochranu motora pri použití benzínu s obsahom až 85 % etanolu (E85).
Preplňované benzínové motory s priamym vstrekovaním majú určité riziko sporadických javov predzápalu v spaľovacích priestoroch. Tento typ sporadického abnormálneho spaľovania pripomína kovový hluk zo spaľovacích komôr a niekedy je spojený s krátkou stratou výkonu. Tento jav nazývaný LSPI pre Low Speed Pre-Ignition, alebo tiež Rumble, generuje veľmi vysoké tlakové špičky v spaľovacej komore, ktoré môžu viesť k poškodeniu piestu a v konečnom dôsledku k zničeniu motora. Pre zmenšené benzínové motory najnovšej generácie, ktoré sú vybavené systémami priameho vstrekovania a turbodúchadlami, štandard API SP pre motorové mazivá zaručuje dokonalú integritu týchto benzínových motorov, ktoré čelia riziku týchto abnormálnych spaľovaní.
Motul 8100 Eco-lite 0W-16 spĺňa všetky tieto veľmi náročné požiadavky na výkon a odolnosť vrátane plnej kompatibility s biopalivami, akými sú LPG (Liquefied Petroleum Gas), CNG (Compressed Natural Gas) a bioetanoly (ako sú dostupné na čerpacích staniciach), pri použití Etanolových biopalív v zmiešavacom pomere do 85 % (Bioetanol – E85). Viskozitný stupeň SAE 0W-16 vážne minimalizuje hydrodynamické trenie maziva a umožňuje výhody úspory paliva, najmä keď je olej studený. Zlepšuje prietok oleja pri štarte, rýchlejšie hromadenie tlaku oleja, rýchlejšie zvyšovanie otáčok a rýchlejšie dosiahnutie prevádzkovej teploty. Tento typ oleja, ktorý je šetrný k životnému prostrediu, umožňuje znížiť spotrebu paliva a tým minimalizovať emisie skleníkových plynov (CO2). |
|
Výkonnostná trieda: API SP RC ILSAC GF-6B
Schválenie: Honda Lexus Suzuki Toyota
|
|